Skip to main content

Verejné hlasovanie cez smartphone – oznam

Milí priatelia, hlasovanie cez telefón nie je zatiaľ dostupné. Pre hlasovanie otvorte túto stránku na notebooku, PC, tablete alebo väčších obrazovkách. Ďakujeme pekne za pochopenie.
Hlasovanie verejnosti
  • <p id="P1">Privátny interiér </p>
  • <p id="P2">Pracovisko</p>
  • <p id="P3">Občiansky interiér</p>
  • <p id="P4">Horeca</p>
  • <p id="P5">Obchod</p>
  • <p id="P6">Študent</p>
  • Privátny interiér
    DOM "PRST" | Mesto
    Autori | Jozef Hudák
    Spoluautori | Jozef Hudák
    Firma, ateliér | H2A | architects | http://www.h2aa.sk
    Foto | Tomáš Topoľančín

    Autorský popis | Rekonštrukcia rodinného domu zo 70-tych rokov, po ktorej ostalo len obvodové murivo. Do pôvodného priestoru, bola vložená nová loftová dispozícia domu. Nový interiér s čo najstrohejším vertikálnym členením. Vznikol tak interiér s nezvyčajnou svetlou výškou a priznanými konštrukciami schodiska a pavlače. Všetky konštrukčné prvky a povrchy sú v svojej pôvodnej materialite. Do celého priestoru je vložený difúzny box kúpeľne prístupný sklenenou pavlačou. Z pavlače je obslúžená i nočná časť domu za stenou z betónových tvaroviek. Použité materiály ako betón, oceľ, sklo a preglejka ostávajú obnažené.Nechávajú tak vyniknúť svojej prirodzenej farebnosti či textúre. To je interiér domu “PRST”.
  • Pracovisko
  • Občiansky interiér
    REKONŠTRUKCIA INTERIÉRU NÁSTUPNEJ STANICE LANOVKY - SKALNATÉ PLESO - LOMNICKÝ ŠTÍT | Mesto
    Autori | Mgr. art. Patrik Bujňák
    Spoluautori | Mgr. art. Patrik Bujňák, Ing. arch. Lukáš Sečka, PhD., Ing. arch. Igor Cziel, Mgr. art. Mária Bujňáková, Mgr. art. Michaela Bujňáková, PhD.
    Firma, ateliér | Mgr. art. Patrik Bujňák - FURNICOOLTURE | http://www.furnicoolture.com
    Foto | Ing. arch. Igor Cziel

    Autorský popis | Predmetom tejto štúdie je komplexný návrh dizajnového riešenia interiéru v priestoroch nástupiska lanovky, vedúcej na Lomnický štít, v budove stanice na Skalnatom Plese. Plošná výmera riešeného priestoru je 117 m2. V súčasnosti je priestor, v ktorom sa návštevníci - cestujúci pohybujú skôr prevádzkovou chodbou. Požiadavkou bolo zatraktívniť priestory jedinečného miesta - bodu odkiaľ sa lanovkou vieme dostať na najvyšší bod na Slovensku - Lomnický štít. Celý riešený priestor je rozdelený do piatich častí, ktoré návrh sceľuje do jedného konzistentného celku atraktívneho pre návštevníka. Do kvalitatívne inej pocitovej dimenzie dostávajú priestor prvky ako jednotná nášľapná vrstva podlahy v celom priestore, materiálovo upravené povrchy stien a obklady z veľkoformátových drevovláknitých dosiek Valchromat, nové osvetlenie, prezentačné a informačné plochy či lamelový podhľad. Prvá miestnosť, do ktorej človek cestou k lanovke vkročí, je priestor chodby so schodiskom, definovaný ako informatívno-edukačný a nachádza sa v ňom tzv. časová os, prezentujúca dôležité míľniky z histórie lanovky. Pohyb návštevníkov je tu obojsmerný. Ďalej návštevník prejde výstupným priestorom a dostáva sa do medzipriestoru, prezentujúceho lanové cesty, cesty vedúce na vrchol. Umiestnenie a schéma centrálneho líniového osvetlenia je konceptuálnym odkazom na prvé zdolávanie vrcholu Lomnického štítu. Hľadania a určovania horolezeckých trás. Následne po prechode cez kamennú stenu, tvorenú polygonálnym obkladom, sa človeku naskytne možnosť vidieť cieľ cesty - pri dobrej viditeľnosti priamo vrchol Lomnického štítu. Umožňuje to presklená stena a historický ďalekohľad na osi hlavnej lanovej dráhy, akoby zo skalnej praskliny otočenej priamo na cieľový vrchol. Čakanie celej skupiny návštevníkov na lanovkovú kabínku je v najväčšej miestnosti spríjemnené videoprezentáciou, ukazujúcou aktuálne kamerové zábery z vrcholu Lomnického štítu. V miestnosti je tiež možnosť sedenia, počas čakania na kontrolu lístkov a samotný nástup pod dozorom odborného personálu obsluhy lanovky. Nasleduje prechod cez turniket a už len cesta priamo na vrchol.

    Neobvyklé požiadavky investora:
    Nutné zachovanie a rešpektovanie pôvodných kamenných obkladov z viacerých hľadísk. Zachovanie tohto pôvodného architektonického prvku a zároveň potenciálne vysoké predraženie investičných nákladov v prípade odstránenia a prepravy materiálu obkladu zo stanice.

    Zvláštne okolnosti a špecifikácie rekonštrukcie:
    - Drsné poveternostné podmienky pôsobenia na interiér počas obdobia zimy - nízke teploty, vlhkosť. Nadmorská výška stanice: 1754 m
    - Vysoko frekventovaný priestor
    - Striktne ohraničená doba realizačných prác mimo letnej a zimnej sezóny
    - Logistika, doprava

  • HORECA
    CULTURE BISTRO | Mesto
    Autori | Inspire Design
    Spoluautori | ing.arch. Vladimír Lengyel, Daniel Mäsiarčik
    Firma, ateliér | Inspire Design s.r.o. | https://www.inspiredesign.sk/
    Foto | Erik Ďuriš

    Autorský popis | Culture bistro v Poprade
    Culture bistro je konverziou a zlúčením starej gastro prevádzky s iným obchodným priestorom, ktorému predchádzala rekonštrukcia fasády funkcionalistickej budovy v centre Popradu, rovnako realizovaná našim ateliérom. Tá urobila prípravu pre novú prevádzku aj v rámci exteriéru, jednak vo forme nového členenia fasády v parteri, rozloženia a veľkosti okien, vytvorenia reklamných pásov, ktoré sú zjednotené s vedľajšou prevádzkou, ako aj betónového schodiska v kombinácií so zeleňou, ktorý vytvára filter k rušnej ulici.
    Dispozičný a ideový koncept hľadal jedinečné riešenie, ktoré ešte v Poprade a jeho okolí nebolo. Vzniklo bistro s otvorenou kuchyňou v kombinácii so showroomom spotrebičov značky Gaggenau.
    Priestor je funkčne rozdelený na štyri celky – hlavná miestnosť s cheff table, salónik, hygienické jadro a prípravná kuchyňa.
    Do hlavnej miestnosti sa vstupuje priamo z ulice a je viditeľná z hlavnej fasády, ako obrovský výklad showroomu - bistra. Dominuje v nej cez celú miestnosť natiahnutý cheff table v rovnakom betónovom prevedení, ako je podlaha, ktorý v kombinácií so sklenenou podnožou, ako jedinou nosnou časťou stola, pôsobí monumentálnym dojmom, no aj napriek tomu sa javí v priestore ľahko a vzdušne.
    Výraznú časť interiéru tvoria svojím dizajnom aj spotrebiče Gaggenau, pre ktoré je bistro vystavané ako showroom a sú zároveň pred očami návštevníkov využívané na prípravu jedál formou zážitkovej gastronómie. Tu si prípadný klient pred kúpou spotrebiča môže tento produkt obzrieť nielen ako dizajnový prvok do jeho kuchyne, ale aj vidieť ako funguje a ako chutia jedlá v ňom pripravené.
    V zadnej časti s oknom do dvora na terasu je salónik, priestorovo spojený s hlavnou miestnosťou, ale má možnosť vizuálne sa oddeliť pomocou závesu. Vytvorí tak unikátny dramatický priestor s kvalitami divadelného javiska, kde je hosťom vo veľkej pohyblivej pečúcej rúre možnosť predviesť opäť iný druh kulinárskeho zážitku.
    Vizuál interiéru bistra vychádza z tematiky Čierneho lesa (Schwarzwald v Nemecku), kde značka Gaggenau v roku 1683 vznikla ako kováčska dielňa, ktorej prvky sa tiahnu po celom priestore bistra. Či už vo forme dramaticky zavesenej kovadliny v centre salónika, na ktorej si môžu návštevníci urobiť fotku na sociálne siete, alebo formou opáleného cédrového šindľa na stenách, ktorý do priestoru vnáša element ohňa kováčskej pece.
    Priestor núka aj príchuť samotného Čierneho lesa, ktorý tvorí stromoradie z masívnych kmeňov jedlí, briez a borovíc medzi salónikom a hygienickým jadrom, do ktorého sa les postupne prenáša. Doplnený je aj živím prírodným prvkom vo forme ťahavých rastlín spustených z pôvodného trámového stropu, ktorý umocňuje celkový dojem.
    Architektonický detail naznačujúci danú tematiku dotvárajú aj kukučkové hodiny, ktoré sa rovnako zrodili v Čiernom lese, alebo ručné kované klince s vytepaným číslom 1683 (rodným rokom firmy Gaggenau) využitým, ako vešiaky pre návštevníkov.
    Hĺbku a dodatočnú mystiku lesa je možné čítať aj v množstve šedých zrkadiel rozmiestnených po bistre, ktoré pomáhajú z jedného bodu vnímať všetky chute priestoru. Príkladom môžu byť police nad barom, ktoré v spodnej časti disponujú týmto zrkadlom a pomáhajú tak hosťom dívať sa kuchárom priamo do hrnca.
    Poslednou, neverejnou časťou je prípravná kuchyňa, ktorá občasným otvorením dvier obsluhy umocňuje kontrast čistoty bielej kuchyne a hrubej ohňom ošľahanej kováčskej dielne.
  • Obchod
    GASTRO PASÁŽ | Mesto
    Autori | Pavel Suchánek
    Spoluautori | Ivan Nemeth, Michal Suchánek, Irakli Kakhadze
    Firma, ateliér | Suchánek, Architektonická kancelária | http://www.psarch.sk
    Foto | Bedrich Schreiber

    Autorský popis | Myšlienka nového food courtu vznikla z veľkých zmien na trhu na ktoré bolo treba reagovať. Predovšetkým je to odchod veľkého hypermarketu a nedostačujúca kapacita starého food courtu. Vychádzali sme z predpokladu že, tradičné food courty s jednoduchými reštauračnými jednotkami a centrálnym priestorom na sedenie poskytujú neosobný, hlučný a nudný zážitok. Dalším východiskovým bodom bola ambícia aby sa obchodné centrum sa stalo miestom, kde budú ľudia tráviť svoje voľné chvíle a naplnia si svoje voľno časové aktivity a potreby.

    Pozícia novej gastro pasáže vzišla z niekoľkých vyhľadávacích štúdii medzi 2014 a 2016 a nasledovala vyzvaná architektonická súťaž v prvej polovici 2016. Úžitková plocha novej gastro pasáže je približne 3 krát väčšia ako starý food court. Nová poloha v sebe skrýva niekoľko nevýhod, ktoré bolo treba zohľadniť pri návrhu. Je to najmä prístup z bočnej “servisovej” uličky a chýbajúca dvojpodlažná presklená fasáda orientovaná do parku. Priestor k dispozícii je 72 metrov hlboký, 24 m široký a 12m vysoký. Hĺbka priestoru bola azda najväčšia výzva. Veľký objem poskytoval veľké príležitosti.

    Projekt začína výkričníkom. Pre orientáciu a identifikáciu sme umiestnili na hranicu obchodnej uličky skulpturálny objekt “UFO”, ktoré je viditeľný z diaľkových pohľadov. Stredová komunikačná os vťahuje návštevníkov dovnútra a pozýva ich objavovať zámerne nečitateľný priestor. Po ľavej strane lavica s kaskádovým kvetináčom a vpravo tribúna ktorá vyúsťuje do exteriérovej terasy, ktorá ponúka výhľad na Galvániho ulicu. Tribúna svojim tvarovaním vytvára perspektívnu skratku, ktorá približuje zadné priestory a vnímanie inak príliš dlhého priestoru. Naproti veľkolepej tribúne sa nachádza menšia tribúna vklinená medzi dve reštauračné jednotky.

    Velká pozornosť bola venovaná zónam na sedenie. Každá z nich má individuálne materiálové, priestorové a nábytkové spracovanie s dôrazom na príjemné a prírodné povrchy a priaznivé akustické prostredie.

    Gastro Pasáž ponúka nevšedný a unikátny priestorový zážitok. Na prvý pohľad nie celkom čitateľný priestor v sebe skrýva materiálové variácie, rôznorodé priestory a výhľady.

    Miest na sedenie: 755
    Celková úžitková plocha Gastro pasáže: 10 672 m2
    Nájomné F&B jednotky: 18

  • Študentský koncept
    MULTIFUNKČNÁ TELOCVIČŇA STU MLADÁ GARDA | Mesto
    Autori | Juraj Ženiš
    Spoluautori | doc. Ing. arch. Ján Ilkovič, CSc.
    Firma, ateliér | ÚKAIS, FA STU | https://www.instagram.com/_jurajz_/
    Foto | Juraj Ženiš

    Autorský popis | Projekt je zameraný na modernizáciu športového areálu Mladá Garda vytvorením multifunkčnej telocvične prístupnej po celý rok pre študentov Slovenskej Technickej Univerzity. Multifunkčná nie len v zmysle športu - viacero druhov športov na ploche bývalého volejbalového a basketbalového ihriska, ale aj v zmysle kultúrneho využitia - koncerty, prednášky, študentský bazár, divadlo.

    Konštrukciu tvorí železobetón v kombinácií s oceľovým skeletom. Strop je vyhotovený z oceľovej priehradovej priestorovej konštrukcie nesúcej váhu intenzívneho substrátu pochôdznej zelenej strechy.

    Interiér je z veľkej časti tvorený z pohľadového vodo-nepriepustného betónu, nakoľko stavba je vsadená jedno podlažie pod úroveň terénu. Tvrdosť a surovosť betónu v kombinácií s jemnosťou lipového dreva dodávajú telocvični pôsobivý a moderný vzhľad. Akcent na stropnú priestorovú konštrukciu je vyjadrený v hravej oranžovej farbe.

Podpor hlasovanie a zdieľaj na Facebook. Ďakujeme ♥
Slovenská asociácia interiérových dizajnérov SAID s podporou partnerov a priateľských organizácii vyhlásila prvú slovenskú kategorizovanú súťaž o ceny v interiérovom dizajne. Do súťaže sa prihlásili interiéroví dizajnéri, architekti, umeleci, študenti, investori, výrobcovia ale aj dodávatelia interiérov.
Sledujte nás na sociálnych sieťach
Napíšte nám správu

    Hlasovanie verejnosti

    Porota

    Iľja Skoček ml. – predseda poroty

    Ing. arch. Iľja Skoček, ml. je autorom interiérových premien bratislavských reštaurácií, rekonštrukcií paláca Motešických, rekonštrukcie hotela Albrecht a množstva súkromných rezidenčných projektov. Od roku 2018 je externým pedagógom na Katedre architektúry SvF STU v Bratislave. V rokoch 2007 – 2013 a 2017 – 2019 bol členom Predstavenstva Slovenskej komory architektov a od roku 2019 je predsedom Predstavenstva Slovenskej komory architektov.
    Dana Mušecová

    Akad. arch. Dana Mušecová Študovala architektúru -špecializáciu interiérová tvorba a výstavníctvo u prof. V.Vilhana. Žije a pracuje v Bratislave. Špecializuje sa hlavne na interiérovú tvorbu, návrhy a realizáciu atypických interiérových prvkov. Vo svojom portfóliu má viacero návrhov a realizácií interiérov hotelov, wellness zariadení, kaviarní, administratívnych priestorov, súkromných domov a bytov. Zúčastnila sa viacerých výstav nábytkového designu, v roku 2001 mala samostatnú výstavu originálnych objektov v K Gallery v Bratislave.
    Dušan Voštenák

    Akademický architekt Dušan Voštenák, 1982 absolvent katedry architektúry na Vysokej škole výtvarných umení v Bratislave u prof. Vojtecha Vilhana. Po ukončení štúdia člen skupiny ŠTÚDIO 85, v roku 1990 majiteľ firmy EMÓCIA DASIGN STUDIO v Žiline, od roku 1990 založil architektonický ateliér EURODESIGN Žilina, držiteľ ceny SKA CE ZA AR 2005 za interiér a CE ZA AR 2010 v kategórii rekonštrukcie. V roku 2011 zamestnaný na Mestskom úrade v Žiline ako vedúci oddelenia architektúry a urbanizmu. Autorské výstavy v PGU Žilina v roku 2004 a 2014. Od roku 2006 je regionálny zástupca SKA v Žiline a od roku 2018 člen Disciplinárneho senátu SKA. Od roku 2010 je organizátor deviatich ročníkov festivalu architektúry „Mesiac architektúry v PGU Žilina“
    Miroslav Zikmund

    Akad.arch. Miroslav Zikmund absolvoval VŠVU katedra architektúry v roku 1984, je autorizovaný architekt SKA. Venuje sa prevažne rekonštrukciám hotelových a rekreačných objektov, wellness, tvorbe interiérov, televíznej a eventovej scénografii, ako i i výstavníctvu a reklame. Prvky a podnety z jednotlivých disciplín rád premiešava a kombinuje s dôrazom na tvorivý proces všetkých zúčastnených strán.
    René Baďura

    doc. akad. soch. René Baďura – dizajnér, vysokoškolský pedagóg, autor publikácií, prednášok a článkov o dizajne. Viacnásobný člen alebo aj predseda hodnotiacej komisie na medzinárodnej výstave Nábytok a bývanie v Nitre. V roku 1989 absolvoval študijný program Priemyselný dizajn na VŠVU v Bratislave. Pôsobí na Technickej univerzite vo Zvolene na Katedre dizajnu nábytku a interiéru od roku 1992. Vystavoval doma i v zahraničí, spolupracuje s domácimi i zahraničnými firmami. Má za sebou študijné pobyty, stáže, prednáškové cykly a viedol workshopy v Belgicku, Brazílii, Číne, Fínsku, Nemecku, Španielsku, Veľkej Británii atď.
    Tomáš Čechvala

    Ing. arch. Tomáš Čechvala absolvoval FA STU v Bratislave v roku 2005. Od roku 2010 sa venuje vlastnej tvorbe a v súčastnosti vedie ateliér známy aj pre tvorbu interiérov pre pracovné prostredie na Slovensku a v zahraničí. Aktuálne získal ateliér cenu v súťaži Office roka v kategórií Inovatívna kancelária.
    Zuzana Cambelová

    Ing.Arch Zuzana Cambelová, absovovala Fakultu architektúry SVŠT v Bratislave v roku 1985. V roku 1996 založila spoločnosť CADÉ, ktorá sa zaoberá navrhovaním interiérov. V roku 2003 bola nominovaná na cenu Dušana Jurkoviča ako autor hotela Marrols v Bratislave. Špecializuje sa predovšetkým na interiéry hotelov a súkromných rezidencií.
    Zuzana Duchová

    Zuzana Duchová, kurátorka a publicistka, študovala vedu o výtvarnom umení na FiFUK v Bratislave a Universität Wien, obhájila dizertačnú prácu o kultúrnych mestách na STU v Bratislave. Externá kurátorka zbierky architektúry a nábytku Slovenského múzea dizajnu. Pracuje pre Creative Europe Desk Slovensko, kde sa zaoberá projektovým manažmentom medzinárodných kultúrnych projektov a grantami.
    Porota súťaže

    INSAID AWARDS podporujú títo partneri

    Príležitosť pre firmy

    Hľadáme fanúšikov a partnerov pre INSAID AWARDS 2020. Ak si myslíte, že vaša značka zapadá do nášho konceptu interiérového dizajnu, stante sa našim partnerom a podporte nás. Ďakujeme. Viac o výhodach v partner kite.

    Partneri insaid awards

    Na príprave súťaže INSAID AWARDS sa podielali

    • Martina Uhrinova
      Interiérový dizajnér
      KENDU
    • Milan Illes
      Projektový manažér
      KENDU
    • Michal Staško
      Dizajnér
      Staško dizajn
    • Ivan Matuška
      Dizajnér
      TRIFORM FACTORY
    • Miroslav Debnár
      VŠVU, Bratislava
      Katedra dizajnu
    • Michal C. Hronský
      FA STU, Bratislava
      Ústav interiéru a výstavníctva
    • Elena Farkašová
      TUZVO DF, Zvolen
      Katedra dizajnu nábytku a interiéru
    • Ivan Brezovský
      Biznis developer
      Teal rivers
    Ďalej spolupracovali
    • Táňa Kollárová
      Dni architektúry a dizajnu, DAAD
    • Táňa Lesajová
      Noiz.sk
    • Vlado Korček
      slovensky.in
    • Michal Hmirák
      BOLD Digital
    • Mária Rišková
      Slovenské centrum dizajnu, SCD
    • Peter Kukučka
      AT26
    • Vašo Kautman
      Katedra dizajnu, VŠVU
    • Adam Rakús
      Studio Mendelssohn
    • Maximilián Cvengroš
      InaAs
    • Branislav Loskot
      AT26
    • Eva Rutová
      Katedra dizajnu, VŠVU
    • Tomáš Beňadik
      Folk
    • Karolina Finková

    • Katarína Beličková
      MEJD

    Podpor prácu ľudí, ktorí súťaž INSAID AWARDS pripravili a zdieľaj info na Facebooku. Ďakujeme ♥
    Prihlás sa na odber noviniek a maj vždy čerstvé informácie o aktuálnych zmenách alebo výzvach.
    Zapoj sa do našich aktivít a tvaruj komunitu interiérových dizajnérov

      Ďakujeme a tešíme sa na teba.
      Na príprave spolupracovali