Skip to main content

Pre hlasovanie za najlepší interiér z mobilu kliknite sem

Hlasovanie verejnosti
  • PINK HOME 21 | Mesto
    Autori | Ing. Diana Perknovská
    Spoluautori | Mgr. Vojtech Neštiak, Ing. Martin Jevčík
    Firma, ateliér | DIVO DESIGN s.r.o. | http://www.divo.design
    Foto | Ľuboš Paukeje, Patrik Tančenko

    Autorský popis | Od prvého momentu sme vedeli, že v tomto projekte použijeme ružovú. Ten správny odtieň “púdrová” ako esencia mladej ženy.~
    Teší nás, že realizácia prebehla do posledného detailu podľa návrhu aj keď prevýšila rozpočet.~
    Veľkorysá vstupná hala potrebovala prirodzené rozčlenenie dispozície na dennú a nočnú zónu. Nábytková zostava splnila funkciu šatníka a zároveň optického priedelu medzi spálňami a obývačkou.Pravidlo jednoliatej podlahy sme porušili.Mramorová dlažba definuje zádverie, koberec prechádza z novej halydo celej nočnej zóny a dyhované parkety zútulňujú obývačku spojenú s kuchyňou.~
    Kúpeľňa bola navrhnutá tiež trochu odvážne. Kombinácia troch obkladov a leštená meď. Umývadlová stena obložená antracitovým kameňom, v sprche biely obklad predelený meďou a dekor mramoru Calacatta , použitý okrem dlažby v kúpeľni a zádverí aj na kuchynskej pracovnej doske.~
    Kuchyňa bola pôvodne oddelená od obývačky stenou. Jej zbúraním sa otvoril priestor a kuchyňa dostala možnosť mať centrálny ostrovček s barom. Nika pre vysokú zostavu kuchyne bola krátka a ešte aj s neštandardným rozmerom. Pätnásť centimetrovú medzeru sme zvýraznili a vytvorili priestor na ružovú vinotéku. Pre lepšie proporcie kuchyne bolo treba zarovnať vysokú zostavu s hranou ostrovčeka. Preto sme urobili falošný obklad steny, ktorý opticky zväčšil celú vysokú zostavu.~
    Pre obývačku sa vymyslela policová skladačka ako dominantný prvok.Pod sedačkou a ležadlom. sú dva koberce otočené k sebe o 90°.~
    Zebra na stene je pomyselnou čerešničkou na torte. Jej pruhy sú odkazom mramoru a púdrové pozadie akcentom interiéru.
    *Na margo limitu 250 slov, viac informácií ako aj materiály a samotné zadanie nájdete priložené v Dropbox foldry.
  • VSTUPNÁ HALA - TWIN CITY TOWER | Mesto
    Autori | Roman Talaš, Matej Siebert, Milan Škorupa, Marián Vido, Mária Cibuľová, Zdenko Dekan, Jana Zeman Kosková, Michael Rešetar
    Spoluautori | -
    Firma, ateliér | SIEBERT + TALAŠ, spol. s r.o. | http://www.sieberttalas.com
    Foto | Matej Fabianek

    Autorský popis | VSTUPNÁ HALA – TWIN CITY TOWER

    Koncepcia interiéru
    Hlavnou myšlienkou interiéru je MATERIÁL.
    Kedže ide o výškovú budovu bola primárna voľba materiálov pri návrhu vstupnej lobby jednoznačná. Do budovy s celopresklenou fasádou je vložený kameň, ktorý symbolizuje stabilitu a spoľahlivosť. Hlavný materiál je lokálne doplnený
    odľahčujúcimi materiálmi, ktoré mu nekonkurujú a to najmä v priestoroch, kde je potrebné vyhnúť sa "ťažkým" a stiesneným pocitom.
    Povrchová úprava kameňa je spracovaná tak, aby čo najviac vynikol jeho štrukturovaný a prirodzený povrch, ktorý bude umocnený vhodným nasvieteným.
    Naším zámerom je vytvorenie reprezentatívneho, civilného, čistého a vzdušného priestoru, ktorý ale nebude "chladný" a bude pôsobiť istou mierou "útulnosti". Prírodný kameň na podlahe aj stenách bude matný s priznanou štruktúrou.
    Doplnením vhodného mobiliáru a prvkou zelene docielime v priestore pocit útulna.
    Návrh vstupných lobby
    Vstupná lobby predstavuje najreprezentatívnejší priestor objektu a je preto riešená priestorovo a materiálovo najveľkorysejšie. V celkovej, alebo vo väčšej časti svojej pôdorysnej plochy je navrhnutá na výšku dvoch podlaží. Z materiálového hľadiska prevládajú najmä prírodné materiály ako kameň, sklo, drevo, koža.
    Podlahy a obklady:
    Hlavným materiálom je kameň. Kameň v prirodzenej forme. Na stenách aj na podlahách je navrhnutá matná povrchová úprava s priznanou štruktúrou. Na podlahách je použitý veľkoformátový sivý prírodný kameň. Ako obklad stien je použitý veľkoformátový kamenný obklad - svetlý travertín. Voľba veľkého formátu oboch materiálov má podporiť veľkorysé priestorové riešenie dvojpodlažnej vstupnej lobby. Povrchová úprava kamenného obkladu stien, je spracovaná tak aby čo najviac vynikol jeho štruktúrovaný a prirodzený povrch, ktorý je umocnený vhodným nasvieteným. Matný a štruktúrovaný kamenný obklad je kombinovaný s lesklým skleneným obkladom. Keďže zámerom je aby v interiéri vynikol travertín je sklenený obklad ako doplnkový materiál navrhnutý v bielej farbe.
    Podhľady vo vstupnej lobby objektu sú plné sadrokartónové s kvalitatívnou triedou Q4. V pasáži ako centrálnej časti lobby je navrhnutý sklený lamelový podhľad, ktorý sa tiahne naprieč celou pasážou, prepája a zvýrazňuje hlavné vstupy. Časti podhľadov do ktorej je nutné umiestniť VZT jednotky a hlavné trasy technológii sú navrhnuté ako akustický plechový lamelový rozoberateľný podhľad.
    Dominantným prvkom podhľadov je dizajnový luster, ktorý je navrhnutý na mieru a zavesený nad hlavným recepčným pultom.
    Ďalšími materiálmi použitými vo vstupných lobby sú bezrámové zasklené steny a obklady z bieleho kaleného skla. Veľkoformátové sklenené obklady sú navrhnuté z kaleného skla lepeného na predsadenú stenu bez nutnosti použitia sokla.
    V lobby sú taktiež navrhnuté ostrovčeky s kobercom a príležitostným sedením v pohodlných lounge kreslách doplnených dizajnovými konferenčnými stolíkmi prepojených s budúcou prevádzkou kaviarne ako súčasťou lobby.
    Návrh výťahových hál
    Výťahové haly sú koncepčne a materiálovo navrhnuté v súlade s dizajnom vstupných lobby.
    V objekte máme dve jadrá. Jadro A umiestnené vo výškovej časti objektu a jadro B umiestnené v podnoži a slúžiace na vertikálnu obsluhu podnože.
    Jadro A :
    Na podlahách výťahových hál je použitý prírodný kameň. Výťahové steny na nadzemných podlažiach sú riešené skleneným bielym obkladom v kontraste s kamenným travertínovým obkladom. Veľkoformátové biele sklenené obklady sú navrhnuté z kaleného skla lepeného na presadenú stenu bez nutnosti použitia sokla. Kamenný obklad je navrhnutý z formátu 400x800mm. Vstupy do nájomných priestorov sú riešené cez bezrámovú zasklenú stenu, do ktorej sú vložené drevené vstupné dvere s dubovej dyhy. Dvere výťahov sú navrhnuté ako brúsená nerez.
    Jadro B :
    Na podlahách výťahových hál je použitý prírodný kameň. Výťahové steny na nadzemných podlažiach sú riešené skleneným bielym obkladom v kontraste s dreveným dubovým obkladom. Veľkoformátové biele sklenené obklady sú navrhnuté z kaleného skla lepeného na predsadenú stenu bez nutnosti použitia sokla. Drevený obklad je navrhnutý ako veľkoformátové platne z dubovej dyhy. Vstupy do nájomných priestorov sú riešené bezrámovou zasklenou stenu, do ktorej sú vložené drevené vstupné dvere s dubovej dyhy. Dvere výťahov sú navrhnuté ako brúsená nerez.

  • JUMP STREED | Mesto
    Autori | Miloš JURANI, Julius TOMA
    Spoluautori | -
    Firma, ateliér | JURANI&TOMA ARCHITEKTI s.r.o. | http://www.cool-architecture.sk
    Foto | cool-architecture.sk

    Autorský popis | BLACK is new BLACK! Jump Street prichádza s minimálnym konceptom a odstránením hraníc koncepcie pouličného jedla a klasickej reštaurácie novým myslením v gastronómii. Obyčajný hamburger podávaný na sofistikovanej úrovni celkovej čiernej koncepcie a medených/zlatých doplnkov, ktorá sa prenáša do interiéru a celého zážitku - ako jedno veľké show. Komplexnosť zážitku, ktorého neodmysliteľnou súčasťou je interiér, ktorý sa dá chrakterizovať, ako mimimalisticky a elegantne luxusný… Všade prítomná čierna, scénické nasvietenie interiéru a hviezdne podsvietenie stropu vytvárajú dokonalú atmosféru a ilúziu VIP večera v nezabudnuteľnej atmosfére.
    Pre krásu pominuteľnej chvíle nechýba zlatý prach na jedle, čierne rukavice namiesto príboru -vaša fotka (s jedlom a interiérom) je očakávaná na sociálnych sieťach!

    https://jump-street.sk/
    https://www.welcometobratislava.eu/jump-street-black-burgers-with-edible-gold/

  • PREDAJŇA S MÓDOU ALIZÉ | Mesto
    Autori | Richard Kráľovič, Matej Siebert, Roman Talaš
    Spoluautori | Zuzana Vráblová
    Firma, ateliér | Siebert Talaš spol. s r.o. | http://www.sieberttalas.com
    Foto | Pedro Pegenaute

    Autorský popis | Nové priestory predajne s módou Alizé vznikli spojením troch pôvodných predajní do jedného väčšieho celku o spoločnej ploche 690 m2.

    Nebolo cieľom vytvoriť predizajnovaný priestor konkurujúci odevom, či ďalší zo štandardných riešení uzavretých do seba, ale skôr taký, ktorý by návštevníka nenásilne pritiahol dovnútra a zároveň komunikoval i s externým priestorom galérie, priestor dôstojný, inšpirujúci, ktorý je pozadím alebo kulisou pre vystavovaný tovar známych značiek.

    Koncept je zjednodušene o kombinácii a súslednosti vzájomne poprepájaných jemne artikulovaných abstraktných portálov. Tieto „výklady“ slúžia na vytvorenie pohodlnejšieho a intímnejšieho priestoru pre návštevníkov pri výbere tovaru, pričom zároveň poskytujú možnosť vytvorenia odčlenených priestorov patriacim tej ktorej módnej značke. Ponúkajú však i zaujímavé kontinuálne priehľady naprieč obchodnou plochou.

    Ľahkosť výrazu, racionálnosť, flexibilita a čistý dizajn sú základom celkovej dispozície, kde sa dosiahlo rozumným rozmiestnením portálov prirodzené zónovanie na dámske, pánske a detské oddelenie.

    Modul / priestor v priestore/ je sprístupnený, podľa potreby, z jednej či viacerých strán. Pri menšom počte otvorených strán je komornejším priestorom, pri väčšom počte otvorení zasa umožňuje rôzny pohyb v rámci predajne.

    Pre zachovanie identity a čitateľnosti interiéru je modul je vo svojej šírkovej dimenzii bočných stien navrhnutý spôsobom, ktorý umožňuje vytvorenie dostatočne hlbokej niky na vloženie vešiakovej konštrukcie bez toho, aby následne táto – po zavesení šiat na vešiaky, do priestoru "prečnievala". Kvôli zlepšeniu priestorového efektu sú niektoré z vnútorných strán portálov vybavené zrkadlom so snahou o jednotné spracovanie konštrukčného detailu ukotvenia vešania ako pri „otvorených“ vešaniach.

    Z pohľadu použitia materiálov, ide o kombináciu jemných, prírodných materiálov ako dubové parkety kladených do rybinovej skladby, bielej fólie Polyrey a Cuivre Brosé na DTD dosky a jednotne zladených kovových prvkov vešiakových tyčí a konzol opatrených čiernou polomatnou komaxitovou farbou.
    Na ploche steny za pokladničným pultom celkovú atmosféru dotvára umelecké dielo - textilný obraz o ploche 40 m2 spracovaný v umelom flise kombináciou rôznych farieb.

    Detaily uchytení všetkých viditeľných konštrukcií ako sú police, vešiakové tyče, či všetky otváravé časti sú navrhnuté ako skryté, pri zachovaní zvýšených požiadaviek na nosnosť.

    Miesto realizácie: Obchodné centrum Eurovea Bratislava, realizácia máj 2015
    Fotografie: Pedro Pegenaute (ES) http://www.pedropegenaute.es/
    Web stránky: www.sieberttalas.com; www.rkralovic.com

  • NLC II | Mesto
    Autori | Marián Olexa
    Spoluautori | Kosi Architekti, Ekoma design
    Firma, ateliér | Vertikálny ateliér Kosnáč Majcher - študentská práca |
    Foto | Marián Olexa

    Autorský popis | Navrhovaný objekt NLC II sa nachádza v najľudnatejšom a najznečistenejšom meste Slovenska. Bratislava, potrebuje okrem šedých priemyselných uličiek aj budovy, ktoré prebudia v okoloidúcich pocity spätosti s prírodou. Budova, ktorú som navrhol je novostavbou, ale jej základným predpokladom je udržateľnosť a ekológia.
    Pri projektovaní som bol inšpirovaný jednoduchosťou, no v určitom zmysle plnosťou prírodných materiálov. Každý nerast alebo druh dreva v sebe skrýva jedinečnosť materiálu a štruktúri.
    Celá budova je navrhovaná z recyklovateľných materiálov - kameň / sklo / drevo a je dotvorená tzv. “ zelenou architektúrou”. Na každom podlaží je vysadený zelený pás lemujúci terasu s nízkym až stredným porastom. Na štvrtom a deviatom podlaží sa nachádzajú terasové záhrady. Byt je navrhnutý v minimalistickom štýle za použitia dreva, betónu, mramoru a skla.
    Jedným zo základých princípov, ktorých som sa počas tvorenia držal bol minimalizmus, jednoduchosť línií a simplicita. Tieto zásady patria minulosti, ale i budúcnosti, ktorá pre planétu Zem znamená súboj s konzumnou spoločnosťou. Výber materiálov je štýlovo nadčasový, rovnako ako dizajn, ktorým je celý byt na deviatom poschodí navrhnutý. Prírodné materiály prevládajú v interiéri a vzbudzujú dojem čistoty a elegancie.
    Pre budúcich majiteľov predstavujú vysoké náklady v súčasnosti, no v budúcnosti úžitok presiahne hranicu vynaložených nákladov a prinesie radosť a úžitok niekoľko desaťročí. Využiteľnosť navrhovaných materiálov je takmer nekonečná, keďže ich životnosť sa neskončí po niekoľkých mesiacoch či rokoch.
    Byt je zariadený pre človeka spätého s prírodou, s výhľadom do budúcnosti, ktorý sa snaží zminimalizovať negatívny dopad na planétu a ktorý chápe dôležitosť udržateľnosti ako snahu pre lepší život ďaľšej generácie.
Podpor hlasovanie a zdieľaj na Facebook. Ďakujeme ♥
Slovenská asociácia interiérových dizajnérov SAID s podporou partnerov a priateľských organizácii vyhlásila prvú slovenskú kategorizovanú súťaž o ceny v interiérovom dizajne. Do súťaže sa prihlásili interiéroví dizajnéri, architekti, umeleci, študenti, investori, výrobcovia ale aj dodávatelia interiérov.
Sledujte nás na sociálnych sieťach
Napíšte nám správu
[contact-form-7 id=“2119″ title=“Nechaj nám správu“]
Hlasovanie verejnosti

Porota

Iľja Skoček ml. – predseda poroty

Ing. arch. Iľja Skoček, ml. je autorom interiérových premien bratislavských reštaurácií, rekonštrukcií paláca Motešických, rekonštrukcie hotela Albrecht a množstva súkromných rezidenčných projektov. Od roku 2018 je externým pedagógom na Katedre architektúry SvF STU v Bratislave. V rokoch 2007 – 2013 a 2017 – 2019 bol členom Predstavenstva Slovenskej komory architektov a od roku 2019 je predsedom Predstavenstva Slovenskej komory architektov.
Dana Mušecová

Akad. arch. Dana Mušecová Študovala architektúru -špecializáciu interiérová tvorba a výstavníctvo u prof. V.Vilhana. Žije a pracuje v Bratislave. Špecializuje sa hlavne na interiérovú tvorbu, návrhy a realizáciu atypických interiérových prvkov. Vo svojom portfóliu má viacero návrhov a realizácií interiérov hotelov, wellness zariadení, kaviarní, administratívnych priestorov, súkromných domov a bytov. Zúčastnila sa viacerých výstav nábytkového designu, v roku 2001 mala samostatnú výstavu originálnych objektov v K Gallery v Bratislave.
Dušan Voštenák

Akademický architekt Dušan Voštenák, 1982 absolvent katedry architektúry na Vysokej škole výtvarných umení v Bratislave u prof. Vojtecha Vilhana. Po ukončení štúdia člen skupiny ŠTÚDIO 85, v roku 1990 majiteľ firmy EMÓCIA DASIGN STUDIO v Žiline, od roku 1990 založil architektonický ateliér EURODESIGN Žilina, držiteľ ceny SKA CE ZA AR 2005 za interiér a CE ZA AR 2010 v kategórii rekonštrukcie. V roku 2011 zamestnaný na Mestskom úrade v Žiline ako vedúci oddelenia architektúry a urbanizmu. Autorské výstavy v PGU Žilina v roku 2004 a 2014. Od roku 2006 je regionálny zástupca SKA v Žiline a od roku 2018 člen Disciplinárneho senátu SKA. Od roku 2010 je organizátor deviatich ročníkov festivalu architektúry „Mesiac architektúry v PGU Žilina“
Miroslav Zikmund

Akad.arch. Miroslav Zikmund absolvoval VŠVU katedra architektúry v roku 1984, je autorizovaný architekt SKA. Venuje sa prevažne rekonštrukciám hotelových a rekreačných objektov, wellness, tvorbe interiérov, televíznej a eventovej scénografii, ako i i výstavníctvu a reklame. Prvky a podnety z jednotlivých disciplín rád premiešava a kombinuje s dôrazom na tvorivý proces všetkých zúčastnených strán.
René Baďura

doc. akad. soch. René Baďura – dizajnér, vysokoškolský pedagóg, autor publikácií, prednášok a článkov o dizajne. Viacnásobný člen alebo aj predseda hodnotiacej komisie na medzinárodnej výstave Nábytok a bývanie v Nitre. V roku 1989 absolvoval študijný program Priemyselný dizajn na VŠVU v Bratislave. Pôsobí na Technickej univerzite vo Zvolene na Katedre dizajnu nábytku a interiéru od roku 1992. Vystavoval doma i v zahraničí, spolupracuje s domácimi i zahraničnými firmami. Má za sebou študijné pobyty, stáže, prednáškové cykly a viedol workshopy v Belgicku, Brazílii, Číne, Fínsku, Nemecku, Španielsku, Veľkej Británii atď.
Tomáš Čechvala

Ing. arch. Tomáš Čechvala absolvoval FA STU v Bratislave v roku 2005. Od roku 2010 sa venuje vlastnej tvorbe a v súčastnosti vedie ateliér známy aj pre tvorbu interiérov pre pracovné prostredie na Slovensku a v zahraničí. Aktuálne získal ateliér cenu v súťaži Office roka v kategórií Inovatívna kancelária.
Zuzana Cambelová

Ing.Arch Zuzana Cambelová, absovovala Fakultu architektúry SVŠT v Bratislave v roku 1985. V roku 1996 založila spoločnosť CADÉ, ktorá sa zaoberá navrhovaním interiérov. V roku 2003 bola nominovaná na cenu Dušana Jurkoviča ako autor hotela Marrols v Bratislave. Špecializuje sa predovšetkým na interiéry hotelov a súkromných rezidencií.
Zuzana Duchová

Zuzana Duchová, kurátorka a publicistka, študovala vedu o výtvarnom umení na FiFUK v Bratislave a Universität Wien, obhájila dizertačnú prácu o kultúrnych mestách na STU v Bratislave. Externá kurátorka zbierky architektúry a nábytku Slovenského múzea dizajnu. Pracuje pre Creative Europe Desk Slovensko, kde sa zaoberá projektovým manažmentom medzinárodných kultúrnych projektov a grantami.
Porota súťaže

INSAID AWARDS podporujú títo partneri

Príležitosť pre firmy

Hľadáme fanúšikov a partnerov pre INSAID AWARDS 2020. Ak si myslíte, že vaša značka zapadá do nášho konceptu interiérového dizajnu, stante sa našim partnerom a podporte nás. Ďakujeme. Viac o výhodach v partner kite.

Partneri insaid awards

Na príprave súťaže INSAID AWARDS sa podielali

  • Martina Uhrinova
    Interiérový dizajnér
    KENDU
  • Milan Illes
    Projektový manažér
    KENDU
  • Michal Staško
    Dizajnér
    Staško dizajn
  • Ivan Matuška
    Dizajnér
    TRIFORM FACTORY
  • Miroslav Debnár
    VŠVU, Bratislava
    Katedra dizajnu
  • Michal C. Hronský
    FA STU, Bratislava
    Ústav interiéru a výstavníctva
  • Elena Farkašová
    TUZVO DF, Zvolen
    Katedra dizajnu nábytku a interiéru
  • Ivan Brezovský
    Biznis developer
    Teal rivers
Ďalej spolupracovali
  • Táňa Kollárová
    Dni architektúry a dizajnu, DAAD
  • Táňa Lesajová
    Noiz.sk
  • Vlado Korček
    slovensky.in
  • Michal Hmirák
    BOLD Digital
  • Mária Rišková
    Slovenské centrum dizajnu, SCD
  • Peter Kukučka
    AT26
  • Vašo Kautman
    Katedra dizajnu, VŠVU
  • Adam Rakús
    Studio Mendelssohn
  • Maximilián Cvengroš
    InaAs
  • Branislav Loskot
    AT26
  • Eva Rutová
    Katedra dizajnu, VŠVU
  • Tomáš Beňadik
    Folk
  • Karolina Finková

  • Katarína Beličková
    MEJD

Podpor prácu ľudí, ktorí súťaž INSAID AWARDS pripravili a zdieľaj info na Facebooku. Ďakujeme ♥
Prihlás sa na odber noviniek a maj vždy čerstvé informácie o aktuálnych zmenách alebo výzvach.
Zapoj sa do našich aktivít a tvaruj komunitu interiérových dizajnérov [contact-form-7 id=“444″ title=“Newsletter“] Ďakujeme a tešíme sa na teba.
Na príprave spolupracovali