Skip to main content

Pre hlasovanie za najlepší interiér z mobilu kliknite sem

Hlasovanie verejnosti
  • VSTUPNÁ HALA - TWIN CITY TOWER | Mesto
    Autori | Roman Talaš, Matej Siebert, Milan Škorupa, Marián Vido, Mária Cibuľová, Zdenko Dekan, Jana Zeman Kosková, Michael Rešetar
    Spoluautori | -
    Firma, ateliér | SIEBERT + TALAŠ, spol. s r.o. | http://www.sieberttalas.com
    Foto | Matej Fabianek

    Autorský popis | VSTUPNÁ HALA – TWIN CITY TOWER

    Koncepcia interiéru
    Hlavnou myšlienkou interiéru je MATERIÁL.
    Kedže ide o výškovú budovu bola primárna voľba materiálov pri návrhu vstupnej lobby jednoznačná. Do budovy s celopresklenou fasádou je vložený kameň, ktorý symbolizuje stabilitu a spoľahlivosť. Hlavný materiál je lokálne doplnený
    odľahčujúcimi materiálmi, ktoré mu nekonkurujú a to najmä v priestoroch, kde je potrebné vyhnúť sa "ťažkým" a stiesneným pocitom.
    Povrchová úprava kameňa je spracovaná tak, aby čo najviac vynikol jeho štrukturovaný a prirodzený povrch, ktorý bude umocnený vhodným nasvieteným.
    Naším zámerom je vytvorenie reprezentatívneho, civilného, čistého a vzdušného priestoru, ktorý ale nebude "chladný" a bude pôsobiť istou mierou "útulnosti". Prírodný kameň na podlahe aj stenách bude matný s priznanou štruktúrou.
    Doplnením vhodného mobiliáru a prvkou zelene docielime v priestore pocit útulna.
    Návrh vstupných lobby
    Vstupná lobby predstavuje najreprezentatívnejší priestor objektu a je preto riešená priestorovo a materiálovo najveľkorysejšie. V celkovej, alebo vo väčšej časti svojej pôdorysnej plochy je navrhnutá na výšku dvoch podlaží. Z materiálového hľadiska prevládajú najmä prírodné materiály ako kameň, sklo, drevo, koža.
    Podlahy a obklady:
    Hlavným materiálom je kameň. Kameň v prirodzenej forme. Na stenách aj na podlahách je navrhnutá matná povrchová úprava s priznanou štruktúrou. Na podlahách je použitý veľkoformátový sivý prírodný kameň. Ako obklad stien je použitý veľkoformátový kamenný obklad - svetlý travertín. Voľba veľkého formátu oboch materiálov má podporiť veľkorysé priestorové riešenie dvojpodlažnej vstupnej lobby. Povrchová úprava kamenného obkladu stien, je spracovaná tak aby čo najviac vynikol jeho štruktúrovaný a prirodzený povrch, ktorý je umocnený vhodným nasvieteným. Matný a štruktúrovaný kamenný obklad je kombinovaný s lesklým skleneným obkladom. Keďže zámerom je aby v interiéri vynikol travertín je sklenený obklad ako doplnkový materiál navrhnutý v bielej farbe.
    Podhľady vo vstupnej lobby objektu sú plné sadrokartónové s kvalitatívnou triedou Q4. V pasáži ako centrálnej časti lobby je navrhnutý sklený lamelový podhľad, ktorý sa tiahne naprieč celou pasážou, prepája a zvýrazňuje hlavné vstupy. Časti podhľadov do ktorej je nutné umiestniť VZT jednotky a hlavné trasy technológii sú navrhnuté ako akustický plechový lamelový rozoberateľný podhľad.
    Dominantným prvkom podhľadov je dizajnový luster, ktorý je navrhnutý na mieru a zavesený nad hlavným recepčným pultom.
    Ďalšími materiálmi použitými vo vstupných lobby sú bezrámové zasklené steny a obklady z bieleho kaleného skla. Veľkoformátové sklenené obklady sú navrhnuté z kaleného skla lepeného na predsadenú stenu bez nutnosti použitia sokla.
    V lobby sú taktiež navrhnuté ostrovčeky s kobercom a príležitostným sedením v pohodlných lounge kreslách doplnených dizajnovými konferenčnými stolíkmi prepojených s budúcou prevádzkou kaviarne ako súčasťou lobby.
    Návrh výťahových hál
    Výťahové haly sú koncepčne a materiálovo navrhnuté v súlade s dizajnom vstupných lobby.
    V objekte máme dve jadrá. Jadro A umiestnené vo výškovej časti objektu a jadro B umiestnené v podnoži a slúžiace na vertikálnu obsluhu podnože.
    Jadro A :
    Na podlahách výťahových hál je použitý prírodný kameň. Výťahové steny na nadzemných podlažiach sú riešené skleneným bielym obkladom v kontraste s kamenným travertínovým obkladom. Veľkoformátové biele sklenené obklady sú navrhnuté z kaleného skla lepeného na presadenú stenu bez nutnosti použitia sokla. Kamenný obklad je navrhnutý z formátu 400x800mm. Vstupy do nájomných priestorov sú riešené cez bezrámovú zasklenú stenu, do ktorej sú vložené drevené vstupné dvere s dubovej dyhy. Dvere výťahov sú navrhnuté ako brúsená nerez.
    Jadro B :
    Na podlahách výťahových hál je použitý prírodný kameň. Výťahové steny na nadzemných podlažiach sú riešené skleneným bielym obkladom v kontraste s dreveným dubovým obkladom. Veľkoformátové biele sklenené obklady sú navrhnuté z kaleného skla lepeného na predsadenú stenu bez nutnosti použitia sokla. Drevený obklad je navrhnutý ako veľkoformátové platne z dubovej dyhy. Vstupy do nájomných priestorov sú riešené bezrámovou zasklenou stenu, do ktorej sú vložené drevené vstupné dvere s dubovej dyhy. Dvere výťahov sú navrhnuté ako brúsená nerez.

  • CULTURE BISTRO | Mesto
    Autori | Inspire Design
    Spoluautori | ing.arch. Vladimír Lengyel, Daniel Mäsiarčik
    Firma, ateliér | Inspire Design s.r.o. | https://www.inspiredesign.sk/
    Foto | Erik Ďuriš

    Autorský popis | Culture bistro v Poprade
    Culture bistro je konverziou a zlúčením starej gastro prevádzky s iným obchodným priestorom, ktorému predchádzala rekonštrukcia fasády funkcionalistickej budovy v centre Popradu, rovnako realizovaná našim ateliérom. Tá urobila prípravu pre novú prevádzku aj v rámci exteriéru, jednak vo forme nového členenia fasády v parteri, rozloženia a veľkosti okien, vytvorenia reklamných pásov, ktoré sú zjednotené s vedľajšou prevádzkou, ako aj betónového schodiska v kombinácií so zeleňou, ktorý vytvára filter k rušnej ulici.
    Dispozičný a ideový koncept hľadal jedinečné riešenie, ktoré ešte v Poprade a jeho okolí nebolo. Vzniklo bistro s otvorenou kuchyňou v kombinácii so showroomom spotrebičov značky Gaggenau.
    Priestor je funkčne rozdelený na štyri celky – hlavná miestnosť s cheff table, salónik, hygienické jadro a prípravná kuchyňa.
    Do hlavnej miestnosti sa vstupuje priamo z ulice a je viditeľná z hlavnej fasády, ako obrovský výklad showroomu - bistra. Dominuje v nej cez celú miestnosť natiahnutý cheff table v rovnakom betónovom prevedení, ako je podlaha, ktorý v kombinácií so sklenenou podnožou, ako jedinou nosnou časťou stola, pôsobí monumentálnym dojmom, no aj napriek tomu sa javí v priestore ľahko a vzdušne.
    Výraznú časť interiéru tvoria svojím dizajnom aj spotrebiče Gaggenau, pre ktoré je bistro vystavané ako showroom a sú zároveň pred očami návštevníkov využívané na prípravu jedál formou zážitkovej gastronómie. Tu si prípadný klient pred kúpou spotrebiča môže tento produkt obzrieť nielen ako dizajnový prvok do jeho kuchyne, ale aj vidieť ako funguje a ako chutia jedlá v ňom pripravené.
    V zadnej časti s oknom do dvora na terasu je salónik, priestorovo spojený s hlavnou miestnosťou, ale má možnosť vizuálne sa oddeliť pomocou závesu. Vytvorí tak unikátny dramatický priestor s kvalitami divadelného javiska, kde je hosťom vo veľkej pohyblivej pečúcej rúre možnosť predviesť opäť iný druh kulinárskeho zážitku.
    Vizuál interiéru bistra vychádza z tematiky Čierneho lesa (Schwarzwald v Nemecku), kde značka Gaggenau v roku 1683 vznikla ako kováčska dielňa, ktorej prvky sa tiahnu po celom priestore bistra. Či už vo forme dramaticky zavesenej kovadliny v centre salónika, na ktorej si môžu návštevníci urobiť fotku na sociálne siete, alebo formou opáleného cédrového šindľa na stenách, ktorý do priestoru vnáša element ohňa kováčskej pece.
    Priestor núka aj príchuť samotného Čierneho lesa, ktorý tvorí stromoradie z masívnych kmeňov jedlí, briez a borovíc medzi salónikom a hygienickým jadrom, do ktorého sa les postupne prenáša. Doplnený je aj živím prírodným prvkom vo forme ťahavých rastlín spustených z pôvodného trámového stropu, ktorý umocňuje celkový dojem.
    Architektonický detail naznačujúci danú tematiku dotvárajú aj kukučkové hodiny, ktoré sa rovnako zrodili v Čiernom lese, alebo ručné kované klince s vytepaným číslom 1683 (rodným rokom firmy Gaggenau) využitým, ako vešiaky pre návštevníkov.
    Hĺbku a dodatočnú mystiku lesa je možné čítať aj v množstve šedých zrkadiel rozmiestnených po bistre, ktoré pomáhajú z jedného bodu vnímať všetky chute priestoru. Príkladom môžu byť police nad barom, ktoré v spodnej časti disponujú týmto zrkadlom a pomáhajú tak hosťom dívať sa kuchárom priamo do hrnca.
    Poslednou, neverejnou časťou je prípravná kuchyňa, ktorá občasným otvorením dvier obsluhy umocňuje kontrast čistoty bielej kuchyne a hrubej ohňom ošľahanej kováčskej dielne.
Podpor hlasovanie a zdieľaj na Facebook. Ďakujeme ♥
Slovenská asociácia interiérových dizajnérov SAID s podporou partnerov a priateľských organizácii vyhlásila prvú slovenskú kategorizovanú súťaž o ceny v interiérovom dizajne. Do súťaže sa prihlásili interiéroví dizajnéri, architekti, umeleci, študenti, investori, výrobcovia ale aj dodávatelia interiérov.
Sledujte nás na sociálnych sieťach
Napíšte nám správu
[contact-form-7 id=“2119″ title=“Nechaj nám správu“]
Hlasovanie verejnosti

Porota

Iľja Skoček ml. – predseda poroty

Ing. arch. Iľja Skoček, ml. je autorom interiérových premien bratislavských reštaurácií, rekonštrukcií paláca Motešických, rekonštrukcie hotela Albrecht a množstva súkromných rezidenčných projektov. Od roku 2018 je externým pedagógom na Katedre architektúry SvF STU v Bratislave. V rokoch 2007 – 2013 a 2017 – 2019 bol členom Predstavenstva Slovenskej komory architektov a od roku 2019 je predsedom Predstavenstva Slovenskej komory architektov.
Dana Mušecová

Akad. arch. Dana Mušecová Študovala architektúru -špecializáciu interiérová tvorba a výstavníctvo u prof. V.Vilhana. Žije a pracuje v Bratislave. Špecializuje sa hlavne na interiérovú tvorbu, návrhy a realizáciu atypických interiérových prvkov. Vo svojom portfóliu má viacero návrhov a realizácií interiérov hotelov, wellness zariadení, kaviarní, administratívnych priestorov, súkromných domov a bytov. Zúčastnila sa viacerých výstav nábytkového designu, v roku 2001 mala samostatnú výstavu originálnych objektov v K Gallery v Bratislave.
Dušan Voštenák

Akademický architekt Dušan Voštenák, 1982 absolvent katedry architektúry na Vysokej škole výtvarných umení v Bratislave u prof. Vojtecha Vilhana. Po ukončení štúdia člen skupiny ŠTÚDIO 85, v roku 1990 majiteľ firmy EMÓCIA DASIGN STUDIO v Žiline, od roku 1990 založil architektonický ateliér EURODESIGN Žilina, držiteľ ceny SKA CE ZA AR 2005 za interiér a CE ZA AR 2010 v kategórii rekonštrukcie. V roku 2011 zamestnaný na Mestskom úrade v Žiline ako vedúci oddelenia architektúry a urbanizmu. Autorské výstavy v PGU Žilina v roku 2004 a 2014. Od roku 2006 je regionálny zástupca SKA v Žiline a od roku 2018 člen Disciplinárneho senátu SKA. Od roku 2010 je organizátor deviatich ročníkov festivalu architektúry „Mesiac architektúry v PGU Žilina“
Miroslav Zikmund

Akad.arch. Miroslav Zikmund absolvoval VŠVU katedra architektúry v roku 1984, je autorizovaný architekt SKA. Venuje sa prevažne rekonštrukciám hotelových a rekreačných objektov, wellness, tvorbe interiérov, televíznej a eventovej scénografii, ako i i výstavníctvu a reklame. Prvky a podnety z jednotlivých disciplín rád premiešava a kombinuje s dôrazom na tvorivý proces všetkých zúčastnených strán.
René Baďura

doc. akad. soch. René Baďura – dizajnér, vysokoškolský pedagóg, autor publikácií, prednášok a článkov o dizajne. Viacnásobný člen alebo aj predseda hodnotiacej komisie na medzinárodnej výstave Nábytok a bývanie v Nitre. V roku 1989 absolvoval študijný program Priemyselný dizajn na VŠVU v Bratislave. Pôsobí na Technickej univerzite vo Zvolene na Katedre dizajnu nábytku a interiéru od roku 1992. Vystavoval doma i v zahraničí, spolupracuje s domácimi i zahraničnými firmami. Má za sebou študijné pobyty, stáže, prednáškové cykly a viedol workshopy v Belgicku, Brazílii, Číne, Fínsku, Nemecku, Španielsku, Veľkej Británii atď.
Tomáš Čechvala

Ing. arch. Tomáš Čechvala absolvoval FA STU v Bratislave v roku 2005. Od roku 2010 sa venuje vlastnej tvorbe a v súčastnosti vedie ateliér známy aj pre tvorbu interiérov pre pracovné prostredie na Slovensku a v zahraničí. Aktuálne získal ateliér cenu v súťaži Office roka v kategórií Inovatívna kancelária.
Zuzana Cambelová

Ing.Arch Zuzana Cambelová, absovovala Fakultu architektúry SVŠT v Bratislave v roku 1985. V roku 1996 založila spoločnosť CADÉ, ktorá sa zaoberá navrhovaním interiérov. V roku 2003 bola nominovaná na cenu Dušana Jurkoviča ako autor hotela Marrols v Bratislave. Špecializuje sa predovšetkým na interiéry hotelov a súkromných rezidencií.
Zuzana Duchová

Zuzana Duchová, kurátorka a publicistka, študovala vedu o výtvarnom umení na FiFUK v Bratislave a Universität Wien, obhájila dizertačnú prácu o kultúrnych mestách na STU v Bratislave. Externá kurátorka zbierky architektúry a nábytku Slovenského múzea dizajnu. Pracuje pre Creative Europe Desk Slovensko, kde sa zaoberá projektovým manažmentom medzinárodných kultúrnych projektov a grantami.
Porota súťaže

INSAID AWARDS podporujú títo partneri

Príležitosť pre firmy

Hľadáme fanúšikov a partnerov pre INSAID AWARDS 2020. Ak si myslíte, že vaša značka zapadá do nášho konceptu interiérového dizajnu, stante sa našim partnerom a podporte nás. Ďakujeme. Viac o výhodach v partner kite.

Partneri insaid awards

Na príprave súťaže INSAID AWARDS sa podielali

  • Martina Uhrinova
    Interiérový dizajnér
    KENDU
  • Milan Illes
    Projektový manažér
    KENDU
  • Michal Staško
    Dizajnér
    Staško dizajn
  • Ivan Matuška
    Dizajnér
    TRIFORM FACTORY
  • Miroslav Debnár
    VŠVU, Bratislava
    Katedra dizajnu
  • Michal C. Hronský
    FA STU, Bratislava
    Ústav interiéru a výstavníctva
  • Elena Farkašová
    TUZVO DF, Zvolen
    Katedra dizajnu nábytku a interiéru
  • Ivan Brezovský
    Biznis developer
    Teal rivers
Ďalej spolupracovali
  • Táňa Kollárová
    Dni architektúry a dizajnu, DAAD
  • Táňa Lesajová
    Noiz.sk
  • Vlado Korček
    slovensky.in
  • Michal Hmirák
    BOLD Digital
  • Mária Rišková
    Slovenské centrum dizajnu, SCD
  • Peter Kukučka
    AT26
  • Vašo Kautman
    Katedra dizajnu, VŠVU
  • Adam Rakús
    Studio Mendelssohn
  • Maximilián Cvengroš
    InaAs
  • Branislav Loskot
    AT26
  • Eva Rutová
    Katedra dizajnu, VŠVU
  • Tomáš Beňadik
    Folk
  • Karolina Finková

  • Katarína Beličková
    MEJD

Podpor prácu ľudí, ktorí súťaž INSAID AWARDS pripravili a zdieľaj info na Facebooku. Ďakujeme ♥
Prihlás sa na odber noviniek a maj vždy čerstvé informácie o aktuálnych zmenách alebo výzvach.
Zapoj sa do našich aktivít a tvaruj komunitu interiérových dizajnérov [contact-form-7 id=“444″ title=“Newsletter“] Ďakujeme a tešíme sa na teba.
Na príprave spolupracovali